
Wirtualne biuro – alternatywa dla rejestracji firmy w domu
Nie każdy chce lub może zarejestrować firmę w miejscu zamieszkania. Alternatywą jest wirtualne biuro. Sprawdź, na czym polega ta usługa.
- 19 lipca 2023
- 0 comments
- Marian Sawicki
- Posted in Biznes
- 0
Nie chcesz zarejestrować firmy w miejscu swojego zamieszkania? Skorzystaj z oferty wirtualnego biura
Wiele osób zakładających jednoosobową działalność gospodarczą rejestruje swoją firmę w miejscu zamieszkania. Nie zawsze jednak jest to możliwe, np. gdy przedsiębiorca wynajmuje mieszkanie lub chce chronić swoją prywatność. Alternatywą jest wirtualne biuro – usługa, która już na dobre zagościła na polskim rynku. Jest to legalny sposób na zarejestrowanie firmy poza miejscem zamieszkania, a przy okazji można skorzystać z dodatkowych bonusów.
Jaki adres podać przy rejestracji firmy?
Zgodnie z polskim prawem podczas rejestracji firmy należy podać adres jej siedziby. Musi to być miejsce, do którego przedsiębiorca posiada tytuł prawny, czyli np. prawo własności, użytkowania wieczystego, najmu czy dzierżawy. Adres powinien być dokładny, nie może być to tylko nazwa ulicy czy miejscowości.
Najprościej jest zarejestrować firmę w miejscu zamieszkania (jeśli posiadamy do niego tytuł prawny). Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy chcą ujawniać swoje prywatne dane publicznie. Adres podany podczas rejestracji dostępny jest m.in. w CEIDG. Poza tym adresem przedsiębiorca posługuje się w kontaktach z klientami i kontrahentami. Wiele osób nie chce publicznie ujawniać informacji na temat miejsca zamieszkania. Wówczas trzeba zdecydować się na inne rozwiązanie: wynajęcie tradycyjnego biura lub skorzystanie z usługi wirtualnego adresu.
Tradycyjne biuro stacjonarne wiąże się z wysokimi kosztami i zwykle nie jest opłacalne dla jednoosobowych działalności, które bez problemu można prowadzić w zaciszu domowym. Na wynajęcie powierzchni biurowej decydują się częściej duże przedsiębiorstwa, zatrudniające wielu pracowników.
Firmę można też zarejestrować pod adresem wirtualnego biura i jest to optymalna opcja dla wielu małych firm. Usługa polega na udostępnieniu adresu i obsłudze korespondencji. Przedsiębiorca nie musi przebywać w wirtualnym biurze, a jego sprawami zajmuje się wykwalifikowany personel. Miesięczne opłaty za korzystanie z podstawowych usług wynoszą zwykle niewiele więcej niż 100 zł.
Jak działa wirtualne biuro?
Obsługa korespondencji w wirtualnym biurze polega na odbieraniu listów adresowanych do przedsiębiorcy oraz niezwłocznym powiadamianiu o nich klienta. Korespondencję można odebrać osobiście w dowolnym momencie w godzinach pracy biura. Jednak wirtualne biura oferują zwykle znacznie więcej usług niż tylko adres do rejestracji czy obsługa korespondencji. Wiele z nich jest w stanie zaspokoić większość potrzeb przeciętnego przedsiębiorcy. W wirtualnym biurze Beyond Office w Warszawie klienci mogą skorzystać z takich opcji, jak:
- skanowanie poczty,
- wynajem sali konferencyjnej,
- obsługa księgowości,
- pomoc przy zakładaniu spółki,
- poradnictwo prawne,
- organizacja eventów firmowych,
- biuro serwisowane,
- przestrzeń coworkingowa.
Dlaczego warto skorzystać z usługi wirtualnego biura?
Oprócz niezaprzeczalnej wygody i zachowania prywatności podstawową zaletą wirtualnego biura jest jego cena. Koszt miesięcznego abonamentu jest wielokrotnie niższy niż koszty wynajmu i utrzymania odrębnego lokalu. Za cenę kilkuset złotych miesięcznie przedsiębiorca jest wyręczany w wielu sprawach firmowych i może spokojnie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu. Co więcej, wszystkie poniesione wydatki związane z wynajęciem wirtualnego biura, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i odliczyć je od podatku dochodowego.
Rozważasz wynajem wirtualnego biura w Warszawie? Poznaj Beyond Office na warszawskiej Woli: https://www.beyondoffice.pl/kontakt/